Hejsan på er, om det är någon som hunnit hitta hit på den korta stund denna blogg funnits till.
Jag tänkte bara kika in här en sväng och meddela lite snabbt hur mina planer ser ut för min lilla julblogg. Eller planer och planer; tänkte inte skriva upp något bloggschema eller så utan det blir mer som en liten info.
 
Har funderat lite fram och tillbaka på när det kan vara en bra tid att börja publicera inlägg här.
Den övergripande planen är inte att blogga hela året runt, utan att börja någon gång under hösten för att sedan säga hej då (eller "på återseende" snarare) runt tjugondagknut.
Men när är det då bra att börja under hösten?
När är för tidigt? För sent?
"För sent" är ju rätt glasklart. Börjar man på typ julafton kan man ju lika gärna strunta i det, eller hur.
Men börja i juli, men även augusti, känns alldeles för tidigt även om jag vill börja rejält i tid.
Därför har jag fattat beslutet att börja skriva på denna blogg i början av september.
Tror det kan bli ganska lagom. Det är ju alldeles för tidigt att börja julpynta IRL, men för en julblogg tror jag det kan fungera.
Och ja, visar det sig vara för tidigt kan jag ju alltid justera det tills nästa år och 2021 börja i oktober istället. Jag är ju trots allt nybörjare på att blogga nischat, så jag får prova mig fram.
 
Vi ses i september!
Eller; jag hoppas i alla fall vi ses i september :-)
Maries strålande jul

Välkommen till julbloggsvärlden :)
För mig brukar det också kännas lagom att dra igång i september. Det ska bli trevligt att följa dig :)

Svar: Tack! Och varmt välkommen till min julblogg! :-D Vad roligt att du vill följa den :-)
Ja, tyckte det kändes rätt i september. Speciellt i år; vi behöver alla glädjeämnen vi får :-D
Erica Pettersson

Anette - En fin jul

Varmt välkommen till julbloggarnas magiska värld! För egen del brukar bloggstarten bli i slutet på augusti eller början på september, när det känns som att sommaren är slut :)
Jag tror som du att vi behöver julmagin extra mycket i år

Svar: TACK! Ska bli spännande det här. Har funderat på julblogg länge, eftersom jag älskar julen :-D
Och ja, eller hur! Jag tror verkligen att den här julen kommer bli extra stor på så många håll. Inte stor som i stora grupper, utan det att många kommer köra "all in" så att säga. Precis som du skriver; det kommer behövas just i år. Vi behöver sannerligen något att se fram emot nu!

TACK för din kommentar och varmt välkommen hit!
Erica Pettersson

2020-09-05 || http://enfinjul.blogg.se
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?